Sint bezoekt Commissariaat

Sint Nicolaas is vanmorgen zeer vroeg van zijn Nederlandse verblijfplaats vertrokken. Eerst ging hij op de fiets naar het station, daarna met de trein richting Hilversum, de dagelijkse gang van zijn alter ego….

Piekerend, tobbend en dommelend kwam hij – na een overstap – aan bij de plaats van bestemming. Eerst moest hij natuurlijk bij de kapper zijn haar en baard fatsoeneren, maar even over tienen werden hij en zijn inmiddels gearriveerde Pieten ontboden in de hoorzaal van het Commissariaat voor de Media.

Niet alleen zesentwintig kinderen, maar ook hun ouders en grootouders, zaten de Sint en zijn gevolg met stralende gezichten op te wachten, en zongen uit volle borst het welkomstlied. De Sint en zijn pieten zijn natuurlijk wel wat gewend maar waren ook ditmaal weer zeer onder de indruk. Lieve kinderen allemaal, maar ja, de Sint had ze natuurlijk wel een cadeautje in het vooruitzicht gesteld. En de Pieten? Die hadden hun roe thuisgelaten ditmaal.

Na ruim een uur kindertjes cadeautjes te hebben gegeven, tekeningen en gedichtjes in ontvangst te hebben genomen, zat het er alweer op. De kinderen en hun ouders hebben genoten, zo heeft de Sint uit betrouwbare bron vernomen…..

Oh ja, over ouders gesproken: journaalverslaggeefster Nicole le Fever (zusje van collega Dominique) zat wel aan Sints voeten, maar of hij het NOS-journaal deze week haalt, valt nog te bezien……

No Responses Yet

  1. Potverdulleme, dat heb ik dan weer gemist..

  2. He Sinterfred, dat roept goede herinneringen op!
    groeten van een je vroegere pieterbaas

  3. Leuk bijbaantje, heb jij je al aangemeld met een nevenfunctie.

  4. Nee, ik kreeg niet eens mijn uren terug! Maar ik kreeg wel een bon om bij de slijter te verzilveren…..
    Ik zit dus typisch niet in de hoek waar de duivel altijd zijn grote boodschap doet, maar ach, ik heb het uit ‘liefde’ gedaan, zullen we maar zeggen….

Leave a comment