Strand en duinen!

Woensdagavond was ik eerder thuis dan normaal, wat vooral met het fraaie weer te maken had. En met mijn zeer vroege dagelijkse gang naar het werk, waardoor ik wat uurtjes heb opgespaard. Eenmaal thuis, bleek het toch net iets te fris om in de tuin te zitten. Dan maar een wandelingetje gemaakt met de hond, waarna ik hem van eten voorzag, mijn spulletjes bij elkaar pakte en en naar de club ben gefietst. Daar was de nodige activiteit gaande: er was een sponsorloop voor de jeugd waarvan de opbrengst naar het Juliana Kinderziekenhuis zou gaan. Achteraf hoorde ik dat de opkomst wat tegenviel en dat alle leden van Haag Atletiek – dus ook de trainingsgroepen – hadden kunnen meelopen. Volgens mij was dat lang niet iedereen duidelijk.

Ik kleedde mij om, korte broek en zo’n knalrood t-shirt met ‘1 mei’ erop aan. Daar kreeg ik wel het nodige commentaar op. Ik had het shirt thuis uit de grote stapel t-shirts – die je anders zelden of nooit aan doet – getrokken. Herkenbaar voor veel lopers denk ik. Leo Tolboom, bij de ‘oudere webloggers’ onder ons welbekend, heeft daar ooit in ons clubblad een hele rubriek aan gewijd, bij elk t-shirt had hij een verhaal. Dit t-shirt was overigens een aandenken aan een van de Golden Ten lopen. Binnenkort weer op het programma!

Nog15kilometer450x3036exBij het inlopen rond en op de baan voelden de benen erg ‘volgelopen’ aan en mijn rechterknie speelde wat op. Het zal te maken hebben met de enthousiaste tempootjes van afgelopen maandag en het dagelijkse fietsen naar en van het station, dat steeds in een flink tempo en in het zwaarste verzet gaat.

Even later verzamelden de groepen zich voor het clubhuis. Trainer Bert liet zich ook nog even zien, het gaat weer redelijk met zijn blessure dus zijn terugkeer aan het trainersfront zal niet lang op zich laten wachten. Henk nam zoals altijd de honneurs waar. Met een aanzienlijk kleinere groep dan afgelopen maandag gingen we op pad.

Kijkduin2Er stond een pittige training op het programma: een duurloop door de duinen en over het strand met daarin drie blokken van 10 minuten in een fors (duurloop 3) tempo. Van tevoren zag ik er als een duin tegenop. De eerste tien minuten gingen over het strand, vanaf Kijkduin in noordelijke richting. Er stond redelijke bries schuin-tegen. Echt ontspannen ging het wat mij betreft niet, integendeel, er moest flink voor worden gewerkt en op het laatst kon ik de voorsten niet meer bijhouden. De tweede 10 minuten gingen de andere kant op. Ditmaal wind in de rug maar ook toen kreeg ik het, na enthousiast met de voorsten – Ellen, Ilse, Joop, Gerard en Dick – meegehold te hebben, erg zwaar vooral toen ik even opzij in het mulle zand verzeild raakte. Een flinke terugval was het gevolg. Dus toen we via de opgang weer in de duinen waren teruggekeerd en daar de laatste 10 minuten zouden doen, had ik daar niet veel trek meer in. Toch maar weer braaf met de voorsten mee, Ellen en Dick. Even later sloot Gerard zich bij ons aan. Het gekke was dat nu niet alleen herstel optrad, op het laatst ging het steeds ‘lekkerder’ en bij de Laan van Poot liep ik opeens in mijn eentje voorop. Kennelijk had ik de spieren toen pas losgelopen. Hiermee werd een training die niet zo goed ‘liep’ toch nog op positieve wijze afgesloten!

De woensdag werd in het clubhuis als vanouds gezellig afgesloten. Meteen is afgesproken om met het vertrouwde groepje een weekend naar Limburg te gaan om daar te fietsen en te wandelen. Een ding weet ik nu al: juni wordt een drukke maand!

 

