De tand des tijds…

Woensdagavond heb ik voor mezelf gelopen. Niet omdat ik het niet gezellig vind met onze groep, integendeel, maar er stonden forse lange tempo's op het programma. En dat is precies het probleem, ik wilde geen tempo's forceren een paar dagen voor de Meeuwen- en Makrelenloop. Dat zou met mijn huidige gewicht van 81 kilo ook problematisch worden. Een van de voorzichtigheden die bij mijn leeftijd passen ;-)…

Al met al werd het een duurloopje van zeventig minuten. Nee, een Taramuhara-indiaan ben ik bepaald niet, want elke keer heb ik het na 70 à 80 minuten 'gehad', een Taramuhara begint dan net op te warmen. 

Toch ben ik naderhand – glibberend en glijdend, met de fiets grotendeels aan de hand – naar de club gegaan, voor de gezelligheid. Eén van de gezellige dingen die op het programma staan is het platenavondje op 24 december. Platenavondje? Ja, platenavondje. Vinyl schijnt weer een come-back te beleven, zelfs tieners en twintigers 'gaan' er weer voor. 

De komende week ga ik een selectie maken van niet-te-missen LP's uit de jaren zestig en zeventig. Jawel, die heb ik nog! Een kast vol, dus er valt heel wat uit te zoeken.

Daveberry-small Dave berry 1960Fred de V. vroeg zich in dit verband af of Dave Berry nog leeft. Hij dacht van niet, ik dacht van wel. Nu behoort Dave Berry niet tot mijn favoriete artiesten, ook 'damals' niet, maar zijn 'Strange effect' was destijds een hit en staat mij nog goed bij. Dus even gegoogeld en ja hoor, de heer Berry leeft nog.

Keith_Richards_615292Keith-Richards-is-Still-Alive-300x300Nou vooruit, een paar afbeeldingen van artiesten zoals zij er vroeger uitzagen en zoals zij er vandaag de dag uitzien.

Eigenlijk valt het met Dave Berry nog best mee, hij was destijds al geen schoonheid maar is in veertig jaar tijd niet veel veranderd.

Robert-Plant-I Robert_Plant Nou, laten we er nog eentje nemen. Of twee, Keith Richards van de Stones en Robert Plant van Led Zeppelin. Ook zoals zij vroeger, in de jaren zeventig, waren en zoals zij er nu uitzien. Eerlijk is eerlijk: de tand des tijds heeft hier zijn werk grondig gedaan! Wat aan de muzikale kwaliteiten van het span overigens niets afdoet…

Young rascals FelixCavaliere Nou nog eentje dan. Wie herinnert zich nog The Young Rascals? Die van 'Groovin' en nog een fors aantal van die heerlijke zomerse hits? De zangert (links op de foto) zingt nog steeds en heet Felix Cavaliere. Op de foto hiernaast staat-ie rechts. De man met de pet is de basgitarist van The Rascals (want 'Young' kun je ze niet meer noemen), ik vermoed dat het de derde van links op de jonge foto is.

Freddy_quinn Quinn2 Ja, we blijven nog even bij de mannen. Freddy Quinn. Wie kent hem nog? Wie deze vraag bevestigend kan beantwoorden, behoort ook niet meer tot de jongste garde. 'Junge, komm bald wieder', dat werk. En ja, Freddy Quinn leeft ook nog, net als Johan(nes) Heesters!

Heesters1 Johannes-heesters1b_120507 Johannes Heesters, de omstreden Nederlandse maar het grootste deel van zijn leven in Duitsland woonachtige operettezanger annex filmster, die op 5 december 107 jaar (!!) is geworden en nu dus nòg ouder is dan Sinterklaas. En evenals laatstgenoemde oude baas is Heesters nog kippiefit, treedt zo nu en dan op en is net een paar weken opgehouden met roken om zijn (jongere) vrouw plezier te doen…

Ander
e keer een aantal dames?