Prinsjesdag 2

De laatste tijd loop ik als een krant, maar de geest blijft ongebroken. Na een ochtendje thuiswerk toog ik monter naar Run 2 Day om een trainingspak voor de komende winter te kopen. Het besluit was snel genomen, zij het na enig pas- en meetwerk.

Dat was dat. Op naar het ministerie. Maar dat ging zomaar niet. Vanaf de Kneuterdijk was de boel afgesloten. Paarden en stoere mannen in kleurige uniforms paradeerden in gelid langs de Hofvijver.

Verderop welgemutste mensen die zich achter de dranghekken hadden opgesteld, wachtend op de Gouden Koets. Het weer viel trouwens mee, het was vrij zonnig. Op de Kneuterdijk stonden tribunes, van waar je de troonrede via luidsprekers goed kon horen. Waarom geen scherm? Vroeg ik mij af. Bezuinigingsmaatregel?! Maar goed. Ik had – niet helemaal toevallig – mijn digitaaltje bij me, dus àls de koets langskwam…Goed, de beelden spreken voor zich. En toegegeven: Máxima is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto of op TV! Ik speurde nog even in de koets naar Inge de Bruijn (ja hoor eens, je weet maar nooit!), maar dat was niet het geval. En onze vorstin zag ik ook niet, daarvoor ging de koets toch net iets te snel voorbij.

Uiteindelijk toch nog het ministerie weten te bereiken, er gewerkt en ter afsluiting gefitnessed. Ik heb ook nog even op de ergometer gezeten en roeide vrij gemakkelijk naar een PR, 7’47”, tien seconden sneller dan de vorige keer. Dat gaat dus goed, nu het lopen nog….

No Responses Yet

  1. Het is en blijft een mooie vrouw, Maxima

  2. En ook nog een leuke uitstraling….

  3. goedenmorgen 😀
    ik las net je reaktie en dacht ik kom ook maar even gluren 🙂
    zo te zien aan de beelden heb je op de 1ste rang gezeten,..
    die maxima is inderdaad een geweldig vrouwtje,.
    niet alleen mooi maar d’r uitstaling en hoe ze daar een beetje leven in de brouwerij heeft gebracht,..
    ik vond alexander altijd zo’n een ,..tja,..dooie diender,..
    ik begreep niet wat maxima in hem zag,…
    maar nu ik zie dat zij hem zo happy heeft gemaakt,..hij ook straalt en een geukig mens is geworden,vind ik haar nog geweldiger als ik haar al vond,…
    nou je schreef bij mij over het boedisme,..dat vind ik ook zo mooi,..die mensen die zo’n rust uitstralen…
    alles&iedereen in het leven respekteren,….
    en zelf tevreden zijn met wat zij hebben,…
    nou ik ga nog even verder neuzen,…..
    de groetjes en een fijne dag gewenst 😉

  4. hai ik zag dat je bij mij was langsgesprongen dus kom ik hier ook even langs gesprongen..
    tot de volgende keer maar weer…
    groeten van kikkertje

  5. Jou dag was zeker helemaal goed toen je Maxima zag 😉

  6. Nou, meer toen ik aan iemand anders dacht (nu moet ik héél cryptisch blijven….). Niets ten nadele van Máxima, hoor.

Leave a comment