Naar Terschelling!

Dit weekend ga ik naar Terschelling met een groep HAAG-atleten. Ditmaal geen Helmie, Ton, Henk, nee, een heel andere groep. Het zijn recreanten, nou ja, recreanten…. Ze lopen mij er stuk voor stuk uit. Twee jaar geleden ging nagenoeg dezelfde groep naar Zuid-Engeland, waar we op een camping, letterlijk naast het huis van Keith Richards, vertoefden. We gingen erheen voor een zware halve marathon door de gloomy hills van Albion. Het was een prachtige omgeving, we werden er ook zeer gastvrij onthaald door de Engelse atletiekvereniging aldaar, en hebben de vier dagen van ons verblijf flink uitgebuit. Veel gezien. Helaas ging de reis naar Engeland vorig jaar niet door, vandaar ‘als troost’ Terschelling om de berenmarathon te lopen.

Vrijdagochtend vertrek ik met de trein naar Harlingen, van daaruit pak ik de veerboot naar Terschelling, het eiland van Hessel (zie foto). Hij zou er ook gaan optreden zondag, na de marathon en halve marathon. De meesten van de groep doen ‘de halve’, twee man pakken de hele. Zover ben ik nog niet……

Uiteraard na het weekend een uitgebreid verslag!