Leg neer die bal!

Mike Vrolijk is niet alleen een goede hardloper, maar tevens een enthousiast tennisser. Laatst ging hij in zijn enthousiasme zó ver dat hij, bij ontstentenis van een tegenspeler, zelfs deze argeloze passant tot een partijtje probeerde te verleiden. Mijnheer De Vos, ook de beroerdste niet, volgde de instructies van zijn tweebenige coach op en nam de bal gewillig aan. Vervolgens echter trekt-ie er wel een gezicht bij van: “Tja, wat moet ik hier nu mee?!”Nou, u voelt het al: van tennissen is niet veel meer gekomen, althans niet met deze tegenstander. Maar mooi is hij (of zij?) wel, en lief ook. Van mij mag hij en zijn familie lekker in de duinen en omgeving blijven rondstruinen…..

Weekend-varia
In een van mijn nostalgische logs memoreerde ik mijn ontmoeting met ex-collega Henk Neuteboom. Bij die gelegenheid gaf hij aan dat zijn vriendin Petra Lether tekeningen die ik ooit voor hem had gemaakt (ik tekende altijd voor feesten en partijen) zou scannen en naar mij toe zou mailen. Die tekeningen heb ik begin jaren zeventig gemaakt ‘uit de losse pols’. Henk was toen een fanatiek trimmer, wij hebben samen heel wat kilometers afgelegd bij de prestatielopen destijds. Dus een enkele keer was lopen een thema in die tekeningen.

Het was leuk om al die tekeningen weer te zien, ik wist niet eens meer dat ik ze had gemaakt. Ter illustratie hierbij een paar.

Zorgshoppen
Het weekend bestond niet alleen uit hardlopen en de Golden Ten. Omdat een weblog ook de functie van dagboek heeft, toch nog even deze feiten nalopen.

Zo ben ik druk in de weer geweest met van alles en nog wat te regelen voor mijn vader, die naar het verzorgingshuis gaat. Via de kordate dame van Deo Gratias konden wij voor een habbekrats een grote inventaris (bed, boekenkast, lampen, enzovoorts) overnemen van een mijnheer die naar verwachting binnenkort komt te overlijden. De familie moest alles kwijt, vandaar. De een zijn dood….

Dus die vrijdag was ik met een steekwagen in de weer om de meubels naar de kamer van mijn vader te vervoeren. Afgelopen woensdag heeft hij het contract getekend, dus in feite is hij al huurder. Het zal echter nog wel een paar weken duren voordat hij helemaal over is.
Ook heb ik een uitgebreide boodschappenlijst van het verzorgingstehuis meegekregen en van alles en nog wat gekocht bij Blokker (pedaalemmer, wasmand, steelpan, waterkoker enzovoorts) en Zeeman (handdoeken, lakens, slopen, onderbroeken, enzovoorts). Niet de duurste winkels weliswaar, maar al met al heb ik een paar honderd euro moeten voorschieten. Dat tikt aan!
Toch ook maar meteen een forse bos bloemen laten bezorgen bij de doortastende dame.

Oud-collega Henk Neuteboom zoals ik hem in 1973 vereeuwigde… Hierboven mijzelf en een andere collega, Henk RecourtZaterdagochtendtrainingEr is ook nog getraind dit weekend. Op zaterdagochtend, wel te verstaan. Het werd een vrij lange, extensieve duurloop. Via de havens van Scheveningen gingen we naar de boulevard en liepen zo richting duinen. Bij de watertoren gingen we terug, door Klein Zwitserland, langs de Waterpartij, over de Frankenslag en de Houtrustweg het Westduingebied in. Het was een parcours met vrij veel heuveltjes, maar ik kon goed meekomen. Mike en ik waren het eerst terug op de Laan van Poot, wij hadden er toen 100 minuten opzitten, maar de anderen – Helmie, Ton en Marvin – heb ik niet meer gezien. Waarschijnlijk hebben ze er toch nog een stuk aangeplakt. Rob en Henk waren overigens al eerder teruggekeerd.

Wederom een mooie training, waarmee ik overigens niemand het recht ontzeg een reactie met gezonnebrild zonnetje te plaatsen!

Vijf kilometer in 21 minuten!
Ja, dat kun je zeggen als je netto-tijd 21’59” is. Het is net als iets wordt aangeboden voor € 999,- , dat is dus nog láng geen 1000 euro!
Maar goed, dat moest ik toch nog even kwijt. De geactualiseerde uitslagen van de Golden Ten staan nu op internet!