Woody (9-9-’96 t/m 7-3-’08)

Het was een droeve avond. Bij thuiskomst lag Woody, een van onze honden, er beroerd bij. Het ging de laatste tijd steeds slechter met hem, hij was niet veel meer dan een broos skeletje met wat vel er overheen. Eten ging de laatste weken steeds moeizamer, er gingen hooguit kleine beetjes zeer fijngemaakte hondenpaté met brinta gemengd en met water tot een soepje aangelengd naar binnen. Hij raakte steeds meer verzwakt, als ik hem uitliet liep hij zeer langzaam en wilde eigenlijk zo snel mogelijk terug. De dierenarts stond ondertussen al die tijd voor een raadsel, want het urine- en bloedbeeld gaven tegenstrijdige informatie.

Nu lag hij daar, af en toe jammerende geluidjes slakend. Ik tilde hem op maar hij zakte meteen weer neer. Hij begon toen ook op een vreemde manier met zijn ogen te rollen. Het was duidelijk: Woody was stervende. Toen mijn vrouw even later thuis kwam, waren we het al snel eens: we moesten hem laten inslapen. Het weekend was echter al ingegaan, we konden niet meer terecht bij onze eigen dierenarts. We konden wel bij de weekendarts langs komen. In de auto van onze dochter zijn wij er gedrieën heengegaan. Dit nadat ik broer Sammy bij de buren had gestald, Woody had opgetild en op een kussentje in een sporttas had gelegd. Toen al bewoog hij nauwelijks meer.

Woody (achterste hond) in betere dagen

De dierenarts, een vriendelijke vrouw van naar schatting eind vijftig, zag het al direct: hier viel niets meer aan te doen. Er werd een plekje op een van zijn pootjes geschoren waarin de injectie met de finale dosis werd ingebracht. En zo is hij rustig ingeslapen.

Na afloop hebben wij hem zelf naar het dierencrematorium gebracht. In een zijkamer konden wij afscheid van hem nemen, we konden hem in de tas laten liggen. Woody is precies 11,5 jaar oud geworden.

No Responses Yet

  1. sterkte Fred!

  2. sterkte Fred. Bij ons is laatst de cavia van onze dochter overleden. Weliswaar geen hond, maar toch..

    Gr. Paul

  3. Heel veel sterkte Fred! Ik weet wat het is om een trouwe viervoeter kwijt te raken ……

  4. zielig verhaal Fred.. snif.. heel veel sterkte!

  5. Je mist een hond gelijk… Ook jullie andere hond zal hem missen. Heel veel sterkte!!!

  6. Je mist een hond gelijk… Ook jullie andere hond zal hem missen. Heel veel sterkte!!!

  7. Oh, wat zielig, ook voor de andere honden. Nu ik zelf drie cavia’s heb snap ik wel weer hoe moeilijk het is voor een baasje als een huisdier sterft.

  8. Iedereen dank voor het medeleven!

  9. Wat ontzettend zielig. Ik hoop dat je er al een beetje overheen bent. Zie je nog zo staan met Woody bij het Centraal Station in 1996 met Woody?? in de periode dat je Sammy nog niet had. Of was het andersom. Veel sterkte, je zult Woody wel missen en Sammy zal Woody ook wel missen!

  10. Ik zie nu pas dit bericht. Alsnog sterkte. Wat een lieve hondjes! Het is altijd zwaar om een huisdier te verliezen. Ik hoop dat Sammy zijn broertje niet te veel mist.
    Groet, Marcel

Leave a comment