Lekker gelopen

Woensdagavond lekker getraind! Er is mij vaak gezegd dat ik een wisselvallige loper ben, de ene keer loop ik bij de trainingen lekker 'van voren' mee, de andere keer heb ik moeite om de groep bij te benen. Anders gezegd: ene keer ga ik goed (relatief gezien), de andere keer loop ik als een krant. En dan meer als het plaatselijke sufferdje dan als een snelle wereldse krant zoals de NRC of de Volkskrant. Maar deze avond was het toch de Volkskrant.

Op het programma stond een duurloopje met drie series van 1-2-2-1 minuten. En die gingen allemaal goed! Wij liepen via Meer en Bosch, waar we de oefeningen, wat korte versnellingen en een eerste serie deden, langs de Ockenburghstraat naar Ockenburg en langs de puinduinen en Machiel Vrijenhoeklaan terug. Bij elk tempo liep ik zonder overmatige inspanning flink van voren, met Patrick voorop, daarna Hans van O. en ik-zei-de-dwaas, vervolgens Ellen, Yvette, Ad en Eveline. De anderen (Jos, Dick, Henk en Ank) hielden zich in. Nee, dat ging goed ondanks dat de lies nog steeds licht opspeelt maar daar zou ik niet meer over zeuren. Maar laat ik realistisch blijven: het is voor mij nog maar sterk de vraag of ik a.s. zaterdag bij de Haagse Tien onder de 50 minuten kan blijven, gelet op het duinrijke parcours. Lekker belangrijk…

A1e19AWbeNL._SL600_ Toch met een tevreden gevoel de kantine ingegaan om wat na te praten en te drinken. Ilse Houtman van onze groep 5 was er ook, gezond en stralend als altijd. Afgelopen weekend heeft zij de marathon van Berlijn gelopen in 3.44'28''! Een heel mooi resultaat.

Ilse attendeerde mij er trouwens op dat Mike ook goed had gelopen. Dat was ik helemaal kwijt, dat hij daar had gelopen. Sorry Mike! Maar in de uitslagen op de site van Berlin Marathon stond het, ondubbelzinnig: Prof. Dr. Mike Vrolijk, 3.15'. 😉 Proficiat!

Gezellig was het wel weer. De 'enge man' in mijn vorige blogje schijnt herkend te zijn. Toegegeven, ik heb een hint gegeven: popmuziek – jaren zeventig – kerstmis. Kom er maar in! Je kunt er eeuwige roem mee winnen…

7 Responses

  1. Het is Neville John “Noddy” Holder MBE (Member of the Order of the British Empire).

    Wat heb ik nou gewonnen?

  2. Ruud, goed! De prijs is eeuwige roem! Maar dat had je eigenlijk al…

  3. Zeg Ruud heb je niks te doen op je werk!
    Maar knap gevonden hoor!

  4. hoe loop je als een Telegraafje ;-)?… soms heb je minder zin / fut , of slechte benen.. dan loop je achterin.. en er zijn van die dagen dat je kan “vliegen”

  5. Hans, hoe loop je als een Telegraafje? Ik denk met een opvallend grote kop, weinig inhoud en voortdurend rechts houden…

  6. Nee, daar bennik dan net effe te jong voor……volgende prijsvraag dan maar =D

  7. Hoe loop je dan wel niet als je de telegraaf bent 🙂

Leave a comment